8. marraskuuta 2011

It's my life and it's now or never

Hahaaa ! Nauroin makiasti noille lapsuuden kuville. Toi vasemmassa yläkulmassa oleva on paras ! :D

Katteltiin äiten kanssa tänään telkkarista semmosta ohjelmaa ku " Ankara Isäntäperhe ". Siinä "ongelmanuoria" laitetaan sijaiskoteihin viikoks kasvamaan. En ihan hirveän usein sitä katsele, mutta aina välillä tulee äitellä olessani katteltua.
Tänään siinä kaksi brittinuorta lähti viikoks sellaseen uskonnolliseen perheeseen, jonka äidin vanhemmat oli kuollu ajat sitten ja muutenki on ollut vaikea elämä. Siitä huolimatta tää äiti oli päättäny elää elämäänsä eteenpäin, iloisena ja hymyilevänä.

Se pisti mut vähän miettimään mun omaa elämääni. Mä voisin sanoa, että mulla on ollut vaikea elämä takana mutta mahtavat ajat on edessä päin. ;) Mä pidän mun kokemuksia opetuksena elämästä, mikään ei oikeesti ole itsestäänselvyys.

Voisin tiivistäen kertoa mun lyhyen 18vuotta kestäneen elämän pääkohdat: isä kuoli kun olin 4v ja äitelle kehitty alkoholiongelma, äidillä väkivaltainen alkoholisti miesystävä kuuden vuoden ajan, meille tuli koira (nykyään jo 13v. pappa), narkkari miesystävä äitelle (jeij...),  äite lähti päihdekuntoutukseen (7kk), mut huostaanotettiin 15vuotiaana... kävinpäs psykologillaki traumojani purkamassa jonkun aikaa, mutta nyt 18 vuotiaana muutto omaan kotiin, ajokortti&auto, lukion viimenen vuosi menossa, muutto poikaystävän kanssa yhteen :))

Virheistä pitää ottaa opikseen. Vaikkei ne oliskaan omia. Tähän sopis hyvin lausahdus: "Elämä on." :D

Niin siitä Ankara isäntäperhe -ohjelmasta. Rupesin itsekin miettimään, että on melkoisen kunnioitettavaa tavallaan hylätä menneisyys ja jatkaa elämäänsä eteenpäin hymyssä suin. Ite en siihen pystynyt, ennenkuin nyt. Voisin sanoa, että mä olen vajaassa vuodessa kasvanu henkisesti paljon; tasapainoiseks ja tosi onnelliseks. Siihen on monta tekijää, mut mä luulen että suurin apu sen saavutamisessa on ollu Jopo. :) ja ehkä mä koetan aikuistua ja ottaa itteäni niskasta kiinni. Turha menneitä on vatvoa sen enempää, ei niitä saa tekemättömäks.

Ylpee mä oon siitä, että mä olen siitä selvinnyt :) (en osaa kyllä vieläkään arvostaa niitä pienimpiä asioita elämässä, mut ehkä mä vielä opin !)

Tarkotus ois vielä tällä viikolla saada tehtyä leopardikynnet, joten silmät tarkkana ! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asialliset kommentit on aina tervetulleita ! :)